İzmir – İstanbul arasındaki uçuşlar son yıllarda öylesine arttı ki; Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü Eurocontrolun verilerine göre, Avrupa’da iki şehir arasındaki en yoğun hava trafiği İstanbul – İzmir arasında yaşanıyor. Büyük olasılıkla bu hava trafiği Ekim ayının sonundan başlayarak daha da artacak. Çünkü 26 Ekim 2014 günü İzmir semalarında yeni bir havayolu şirketi daha olacak. Borajet Havacılık, ciddi bir fiyat avantajıyla yolcuları İzmir – İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına uçuracak.

Bölgesel havacılık alanında hizmet vermek üzere 2008 yılında kurulan, geniş gövdeli uçakların iniş yapamadığı havalimanlarına seferler düzenlemesiyle bilinen Borajetin İstanbulda Sabiha Gökçen Havalimanına yapacağı İzmir – İstanbul uçuşları, haftanın yedi günü, günde üç sefer halinde gerçekleştirilecek. Sefer sayısının Kasım ayından başlayarak beşe çıkartılacağı ve İzmir – İstanbul uçuşların 49. 99 liradan başlayan fiyatlarla gerçekleşeceği belirtiliyor.
Orta koltuk yok, diz mesafesi 80 santim

İzmir – İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına kısa bir süre sonra başlayacak uçuşlar için Borajetin üst düzey yetkilileri hafta başında İzmirli acente sahiplerine bir tanıtım uçuşu gerçekleştirdi. İzmirli acente yetkililerini havayolu şirketinin kısa bir süre önce yenilendiği belirtilen filosundaki Embraer E190 tipi jet uçaklarından biriyle Edremit Körfezindeki Balıkesir Koca Seyit Havalimanına götürdü.

Adnan Menderes Havalimanından kalkıp Edremite doğru yol alırken, karayoluyla kent merkezinden yaklaşık 2,5 saat süren yolculuğun son derece konforlu bir uçuşla 25 dakikada sona ermesini görmek gerçekten keyifliydi. Benim gibi her gün de uçsa yine de uçağa binerken endişelenmekten vazgeçmeyen biri için bile oldukça rahat bir yolculuktu açıkçası.

Borajet Satış Geliştirme Müdürü Aşan Kanarya, 2010 yılından bu yana uçuş gerçekleştirdikleri Edremite doğru yol alırken, uçaklarda orta koltuk bulunmadığını ve 80 santim diz mesafesiyle uçmanın yolcular için önemli bir avantaj olduğunu dile getiriyor.
Borajet Ticaret Başkan Yardımcısı Yasemin Ahıskalı ise, İzmirin ticareti çok yüksek bir şehir olduğunu ve havalimanı yatırımının bunun en önemli göstergesi olduğunu söylüyor. Borajetin Edremite 2010 Haziran ayından bu yana uçuş düzenlediğini ve büyük ilgi gördüğünü anlatan Ahıskalı, bu uçuşun sadece yaz dönemi değil 12 ay sürdüğünü belirtiyor. Edremit gibi turistik bir ilçeyi neden tercih ettiklerini sorduğumuzda şu bilgiyi veriyor Ahıskalı:

Biz bölgesel uçuş yapan bir şirketiz. Edremit çok turistik bir destinasyon gibi görünebilir ama önemli bir destinasyon. Başladığımızdan bu yana yaptığımız bu uçuşun karşılığını aldık ve biz yolcuyu mağdur etmemek adına bu uçuşu 12 ay olarak planladık. Kış aylarında sayı elbette düşüyor ama yazın oldukça yoğun geçiyor, doluluk oranımız yüzde 90 dolayında. Yabancı yolcu da çok geliyor Edremite. Yazın fiyatlar 79 liradan başlıyor, ancak 19 liraya uçan yolcumuz da var.
Borajet butik havacılık alanında hizmet veren ilk uçuş firmalarından biri. Bu tarz havacılığın ilk kez Borajetle başladığına değinen Yasemin Ahıskalı, aynı zamanda spor kulüpleri ya da büyük firmalar için charter uçak seferleri düzenlediklerini söylüyor.
Hedef İzmir piyasasında büyümek

Borajet, İzmirde oldukça hareketli olan İstanbul uçuş pazarını kızıştıracak gibi görünüyor. İzmirde çok geniş bir ticaret ve turistik hacim olduğunu belirten Yasemin Ahıskalı, İzmirin kendileri için stratejik bir hat olduğunu ve en az yüzde 80 dolulukla uçmak istediklerini anlatıyor. Ahıskalı, Ekim ayı sonunda başlayacak uçuşların gerçek talebi belirteceğini de kaydediyor.
Borajet Ticaret Başkan Yardımcısı Yasemin Ahıskalı, şirketin uçuşlarda engelli yolcuların yanı sıra şehit aileleri, gazi ve gazi yakınlarına yüzde 50 indirim olanağı sağladığını belirtiyor. Şirket aynı zamanda aynı uçuşta yolcuya refakat eden birinci derece aile fertleri için de yüzde 50 aile indirimi sağlıyor.
Koca Seyit Havalimanında şaşırtan yırtıcı kuş sesleri

Edremite gitmek üzere bindiğimiz uçağımız terminal binası bu yıl başında yenilenen Balıkesir Koca Seyit Havalimanına indiği andan itibaren duyduğumuz yırtıcı kuşların sesleriyle irkiliyoruz. Sonradan öğreniyoruz ki, havalimanı için sorun yaratan kuşları kaçırtmak için yırtıcı kuş sesi yayınlanıyormuş. 1997 yılında açılan havalimanı terminal binası bu yıl yenilenmiş. 23 bin metrekarelik kapalı alanda hizmet veren havalimanının en önemli özelliği de engelsiz havalimanı oluşu.
Bekleme salonundaki kabartma desenlerle hazırlanmış engelli koltukları, rampalar, hissedilir sarı yollar, engelli tuvaleti, kabartma harflerle de hazırlanmış havalimanı haritasıyla örnek bir tesis izlenimi veriyor. Borajetin yanı sıra Pegasus ve Anadolu Jet firmalarının bu havalimanını kullandığı bilgisini alıyoruz. Havalimanına geçen sene toplam 3 bin 503 uçuş yapılmış. Bu yıl Ağustos ayına kadar olan uçuş trafiği ise 4 bin 142 olmuş.
Ne dediler?
Erkan Balcı (TAV İzmir Genel Müdürü): İzmir – İstanbul hattı son iki üç yıldır Eurocontrol tarafından Avrupanın en yoğun uçuş hattı olarak tanımlanıyor. En fazla uçuş olan bu hat, Borajetin gelmesiyle daha da güçlendi. Mutlaka güzel şeyler getirecek. Biz İstanbul haricinde Borajetin uçacağı diğer noktalara yani bir sonraki adıma bakıyoruz. Eğer İstanbul – Sabiha Gökçen uçuşları başarılı olursa; ki başarılı olacağına eminiz, bundan sonraki adımlar İzmirin direk uçuş noktalarını arttırması yönünden çok daha iyi olacak.
Serdar Çelenk (İzmir Rehberler Odası Başkan Vekili): Her türlü girişim saygı değerdir. Borajet, burada yeni bir destinasyon kuruyor. Bunun riski var, bu riskleri üstlenmişler. Ulaşım olmadan turizm hiçbir şekilde olmuyor. İstediğiniz kadar otel yapın, servis verin, ulaşım olmazsa turizm olmaz. Turizmde en önemli ulaşım aracı uçaktır. Göründüğü kadarıyla ekonomik bir tarife belirlemişler, ekonomik giriyorlar pazara. İç ve dış turizme ciddi katkısı olacağını düşünüyorum.
Mehmet İşler (Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı): Borajetin İzmir – Sabiha Gökçene uçuşa başlayacak olması İzmir için kazançtır. İzmir turizminin ve İzmir şehrinin uluslararası olması için daha çok havayollarının uçması gerekmektedir. Borajeti aldığı bu cesaretli karardan ötürü kutluyoruz. Yeni bir havayolu şirketinin gelmesi fiyatlara da yansıyacaktır. Ne kadar çok seçenek olursa bu noktada fiyat rekabeti oluşursa bu tüketicinin işine yarayacaktır. İzmir halkı daha ucuz uçabilme şansını yakalayacaktır.
Sevil Tuğlu (Akide Turizm Acentesi): Sabiha Gökçene fazla uçuş yoktu. Borajet bu sorunu çözecek gibi görünüyor. Ayrıca acenteleri de daha fazla düşünecek gibi görünüyor şimdilik. Öte yandan yolcu için çoğu kez öncelikle en düşük fiyatlı bilet ve sonrasında uygun saat. Borajetin fiyatları uygun görünüyor. Şirketin engelli yolculara indirim uygulaması önemli. Bu indirim THYda sedece üst sınıflarda var.
Ayla Türkay (Si – Yes Turizm Acentesi): Yeni bir havayolu şirketinin girmesi acenteler için iyi olacak. Turizmde paylaşmak önemli ama İzmirde uzun süredir bu konu sıkıntılı. Acenteye de destek veren bir havayolu şirketine hepimizin ihtiyacı var. Bir de sadece İstanbul değil farklı destinasyonlara da uçuş düzenlenir umarım. Özellikle Ankaraya. Tüketici de daha iyi bir fiyata uçma şansı yakalayacak bundan sonra.