Kerstin Hoffmann, dünyanın en büyük tur opetatörü TUI’nin Türkiye Temsilcisi Hüseyin Baraner ile birlikte gelmiş İzmir’e. Eylül ayında dergisinin yayınlayacağı 20 sayfalık İzmir eki için hazırlık yapmak amacında.
Baraner, İzmir’in tanıtımı için büyük önem taşıyan bu ziyaretin, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği’nin (ETİK) Mart ayında Frankfurt’ta yaptığı çalıştayın bir sonucu olduğunu söylüyor. “İzmir Alman tur operatörlerine ve medyasına öyle güzel anlatıldı ki o toplantıda, insanlar merak etmeye, sormaya başladılar. 100’e yakın gazeteci ve tur operatörü vardı toplantıda. Bayan Hoffmann’ın gelişi de bu farkındalığın bir sonucu” diyor.

İzmirli turizmciler kentin kongre turizmine ilişkin olanaklarını anlatmak için sabahın erken saatlerinden başlayarak İZFAŞ, İzmir Kongre ve Ziyaretçi Turizm A.Ş (İCVB)ve Kaya Termal Otel’e götürüp yöneticileriyle tanıştırmışlar Alman gazeteciyi.
Hüseyin Baraner, özellikle İZFAŞ yöneticileriyle yapılan toplantıdan çok memnun ayrıldıklarını söylerken, “Yöneticilerin hepsi genç ve konusuna son derece hakim insanlardı. Çok etkilediler bizi” diyor. Deniz Ticaret Odası Başkanı Geza Dologh’un da katıldığı toplantıların ardından, İzmirli turizmciler gazeteci Hoffmann’ı Çeşme ve Kuşadası’ndaki tesislerle tanıştırmayı planladıklarını belirtiyorlar.
İzmir’in yıllardır söylenen, “kongreler ve fuarlar şehri” olması hedefi için bir fırsat gibi görünüyor CIM dergisinin yöneticisinin ziyareti. Derginin 22 bine varan tirajının sektörde adı buyer diye tanımlanan, kongre satın almacılarına doğrudan ulaştığını anlatıyor Hüseyin Baraner.

Kerstin Hoffmann, genç meslektaşlarımızla yaptığı sohbet toplantısında İzmir’in EXPO için tanıtılmasında olumlu katkı koymak istediğini dile getiriyor. İzmir’de kendisine ne anlatırlarsa onu yansıtacağını, İzmir’in güzelliklerini tanıtmak istediğini belirtiyor.
EXPO deyince, işi gereği dünyanın dört bir yanında Türkiye’yi tanıtan Baraner bir sitemini dile getiriyor.

Baraner’in İzmir e yönelik sözleri bile birer EXPO sloganı aslına bakarsanız:
“İzmir, yaşam tarzıyla Türkiye’nin en iyi vitrini. Oteli her yerde yaparsınız. Ama içinde insanın yaşadığı şehirde bir turizm yaratmak kolay değil. İzmir insanların yaşadığı, life style garantisi veren bir şehir. Bu kolay başarılmayacak bir iş. Antalya’da turist otellerde yaşıyor, dışarı çıkmıyor. İzmir’de ise insanlar sokakta yaşıyor. Bu insan sıcaklığı arayan turist için büyük avantaj.”

Kongre turizmi alanında uzmanlaşmış Alman gazeteci Hoffmann, İzmirlilere kongre turizminde yol almak için önerilerde de bulunuyor.
Dünya üzerinde Singapur, Londra, Berlin, Viyana gibi ülkelerin bu alanda çok iyi organize olduklarını söylüyor. Avrupa Radyoloji Birliği’nin Viyana’da 21 bin kişi için toplantı düzenlediğini anlatıyor. “Bunların her biri küçük küçük EXPO’lar denilebilir. Ama bir araya gelince büyük rakamlar tutuyor. Almanya’ya her yıl 100 milyon kişi kongre için geliyor. Her gün, her şehirde mutlaka bir kongre düzenleniyor” diyor. Alman gazeteci, kongre turizminde yol almak isteyen kent yöneticelerine ise şu öneride bulunuyor:

Kongreler ve fuarlar şehri olmaya aday İzmir, bakalım cevherin mücevhere dönüştüğü bir kent olmayı başarabilecek mi?
Category: Köşe yazıları